Spawanie lub łatanie dziurawych tłumików to działanie doraźne. Przed przystąpieniem do prac nasi fachowcy sprawdzają czy korozji uległa jedynie obudowa tłumika. W większości przypadków tłumiki korodują bowiem od środka, co jest efektem skraplania się wody w nagrzanym elemencie. Im rzadziej użytkujemy samochód, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia opisanego zjawiska.
Poniżej przedstawiamy Państwu krótki opis elementów układu wydechowego
Ostatni element układu wydechowego ma przede wszystkim zredukować odgłosy dobiegające z silnika. Tłumik końcowy oczyszcza także spaliny ze związków, których nie usunął katalizator, i podtrzymuje ciśnienie podkolektorowe. Ze względu na wysoką temperaturę we wnętrzu tłumika elementy jego struktury mogą się wypalić, zaś zbierająca się w nim wilgoć oraz sól drogowa mogą spowodować korozję, przegnicie lub rozszczelnienie.
Tłumik środkowy ma do spełnienia podobne zadania co tłumik końcowy (tłumienie odgłosów silnika, oczyszczanie spalin), ale również jest on odpowiedzialny za redukcję drgań o wysokiej częstotliwości, przez co chroni cały układ wydechowy od wpadania w rezonans przy wyższych obrotach. Duża wilgoć, sól drogowa czy uszkodzenia mechaniczne znacznie skracają jego żywotność.
W układzie wydechowym jest wiele drobniejszych elementów wymagających okresowej wymiany – poduszki, uszczelki, obejmy.
Zajmujemy się również wspawywaniem łączników elastycznych łączących kolektor wydechowy z tłumikiem środkowym.
Zapraszamy wszystkich klientów którzy mają problem z układem wydechowym, postaramy się doradzić i pomóc.